Sidor

torsdag 7 januari 2010

Projekt tvillingnål avslutat

suck , det där med tvillingnål var ett stort projekt...

förstår inte varför man skulle sy fast resåren med en sån ( jo det gör jag ju, det är för att resåren ska sitta fast...) i ett par så små byxor... men nu stod det så i mönstret och då ville jag pröva det..


Det hade säkert blivit jättefint , om inte nålen (som för övrigt kostade 45 :- ) hade gått av !!!


Och då har jag läst om detta på flera ställen, prövar så försiktigt och får till en bra trådspänning och allt man skulle göra, det var tom jättelätt att trä den , men när det var dags för nålen att gå igenom resåren...pang ! Gissa om besvikelsen var hög ??


Hade hållit på med detta hela kvällen :-(


Nåja , jag hade ju köpt ett annat paket med tvillingnålar , men ganska smala , så jag använde i allafall dessa till fållen längst ner på benen , tänkte att har jag hållit på så här mycket , ja då ska jag minsann lära mig också .


Så här blev fållen :




Inga kommentarer: