Sidor

lördag 2 oktober 2010

helg igen och lite uppdatering i alla fall ..

Hej på er .
Jag vet, jag har varken sytt eller bloggat på länge.
Det tar ju sin tid att arbeta heltid, ta hand om hemmet och gullungen och vara en bra sambo och sen sy på det !
Det går jättebra för gullungen på dagis men vi har så klart redan fått vår del av dagis baciller och häromdagen fick gullungen en allergisk reaktion på ägg! Prickig var bara förnamnet ! Det var riktigt otäckt och med min allergi historia blev jag ju supernervös.
Men det gick bra och nu låter vi bli ägg ett år till .
Den här helgen är gullungens pappa i tyskland med sitt jobb. Eller med sitt gamla jobb , han jobbade sista dagen i fredags och sedan åkte de på besök till Nurnburgerring
(har ingen aning om det stavas så) .
Jag är så otroligt sy sugen ! Och har fått en beställning på en grej till en flicka på 5 är.
Passade på att beställa mönster från usa nu när dollarn är billig.
Och gissa om det finns en massa fina tyger ute nu !?
Nu är det snart baddags för skrutten. Jag ska bättra mig med bloggen. Trevlig helg ! Kram Åsa

1 kommentar:

Sara och Mr T sa...

Hej vännen!
Ja, kan tänka mig att det är mycket som ska klaffa innan man kan sätta sig och sy.
En fråga, varifrån beställer du dina tyger?

Har Simon visat prickar förut på ägg? Är det "rena" ägg som han får prickar av?

Har du hunnit kolla med Niklas ang Jazz och Blues? ;)

Kramen ♥