Sidor

söndag 10 oktober 2010

Allt har en mening eller ?


I helgen skulle gullungen och jag ha åkt till kompisen A i Strängnäs. Gullungen blev så förkyld så det efterlängtade besöket blev flyttat till i November.

Eftersom vi ett tag pratade om jag skulle komma själv hann vi ordna så att gullungen skulle få vara hos farmor och farfar i går .

Jag fick några timmar för mig själv och hann sy :-) .

Gullungen myste med farmor och farfar och sambon hade en dag ute på folkracebanan och senare på kvällen skjutsade jag sambon ut på byn och jag hämtade gullungen.


För en gångs skull sov skrutt hyffsat bra , men jag vaknade ju flera gånger av att det var så tyst och fick tom kolla att han andades ...

Vid kvart i sju ringde telefonen och farmor berättade att farfar gått bort !

Helt oväntat , men i sömnen , det är ju en liten tröst att veta att han inte led.

Att få gå bort hemma och dessutom i sömnen måste ju vara det bästa.

Dagen har spenderats hos farmor men nu är vi hemma . I morgon blir det begravningsbyrån. Sambon fyller år i morgon och skulle dessutom börja sitt nya jobb men det får bli en annan dag .


Vila i frid kära svärfar .










3 kommentarer:

Piri-Piri sa...

:(

Sara och Mr T sa...

Gumman... ♥
Allt har nog en mening även om man inte alltid förstår den.
Det är väl som du säger tur mitt i olyckan att han fick somna in och fick göra det hemma. Skönt på ett sätt att han inte varit sjuk en tid...
Våra tankar är hos er och jag kan inte säga det för många gånger, men vi finns här om det är något vi kan göra!

Stora och många kramar till er allihop! ♥

Naninana sa...

Det är helt klart en mening med allt. I alla fall tror jag det är så. Men det är inte alltid lika enkelt att se meningen med vad som sker. Att ni skulle vara hemma fanns ju klart en god mening med, men vilken var den som gjorde att farfar somnade in kan man undra...

Tänker på er mycket och känner med er. Chocken blandad med sorgen tar ett tag att bearbeta! - been there.

Känn att jag är med dig/er trots avståndet! Finns här!

Stora varma kramar till er!!!