Sidor

fredag 8 april 2011

första provtröjan till gullungen

En ny symaskin innebär ju att man måste "lära" sig den . Inte alltid det lättaste men jag kan konstatera att det blir supersnygga sömmar . Blir det fel nu är det sömmerskan det beror på ;-)


Jag har äntligen börjat sy lite till min egen gullunge och började att provsy en t-shirt med raglanärm . Så här efteråt kan jag väl erkänna att jag kanske skulle ha börjat med något lite enklare . Jag menar , första gången på overlockmaskinen , första gången jag sydde i trikå , första gången jag sydde en t-shirt och första gången gullungen fick ett eget plagg ....



Så här blev resultatet... kan i allafall erkänna att jag lärde mig mycket på att sy den tröjan... den får följa med som extratröja på vår smester :-)



Mönster är ett ottobre mönster och tygerna från Stoff och stil


Inga kommentarer: